Øyane eller Dalen?
Kommentar: Er ferjefri E39 «catch 22» for Osbygda og naturen? Ein ytre trasé kjem truleg i Øyane/Halhjem, ein indre kjem truleg gjennom Hegglandsdalen.
Folkeaksjonen mot bru over Bjørnafjorden har tatt eit klart standpunkt. Dei vil ikkje ha brua og vil i staden at vegen skal gå den indre leia om Fusa. Det er eit heilt greit og klart standpunkt.
Det som kanskje ikkje har kome like godt fram i diskusjonane er at også den indre traseen vil påverka Osbygda og naturen.
- Skal indre trasé ligga i Hegglandsdalen og i dagen, undra Leif Gunnar Heggland (Frp) då han fekk moglegheiten til å stilla spørsmål til regionvegsjef i Statens Vegvesen Helge Eidsnes tysdag.
- Ei av utfordringane med indre trasé er koplinga i Os til nye E39 mellom Svegatjørn og Rådalen.
- Opprinneleg kunne vi tenkt oss å koble til i Endelausemarka, men det er ikkje ein lett trasé å få til med våtmarksområder og Osvassdraget. Truleg må vi trekka den nærare Os sentrum, svarte Eidsnes.
Regionvegsjefen presiserte at den ikkje ville koma så langt som til Os sentrum, men ein eller annan stad aust om elva.
Står ikkje då kommunalpolitikerane igjen med eit "umogleg" val?:
Skal vi ha ein firefeltsveg, som er 19 meter brei pluss nokre meter på kvar side, i Øyane eller Hegglandsdalen?
Er det eit alternativ å seia at vi vil ikkje ha vegen om Os i det heile tatt, eller er dei nasjonale kreftene for sterke?
Vegsjefen sa jo at lokalpolitikerane ville bli høyrde når regjeringa skal handsama saka.
Førstkommande tysdag får vi sjå kva kommunestyret vel å gjera når dei skal gje si uttale til konseptvalutgreiinga for Aksdal - Bergen kor dei to alternativa er stilt opp mot kvarandre.