Trasé ikkje valt
Regjeringa ser for seg ferjefri kyststamveg i løpet av den kommande 20 årsperioda. Traséval er ikkje tatt, noko brumotstandarane jublar over.
Samferdselsminister Marit Arnstad (Sp) la fredag fram Nasjonal Transportplan (NTP) 2014-2023 gjennom stortingsmelding 26 (2012-2013).
Gledeleg for osingane er det at ein etter femti år endeleg ser ut til å få pengar til ny veg mellom Bergen og Os.
Like spent er mange på kva signal regjeringa sender i høve ferjefri E-39, og spesielt kryssinga av Bjørnafjorden.
"Regjeringen vil ha som ambisjon å binde Vestlandet sammen gjennom en opprustet og ferjefri E39. Hovedsatsingen på E39 i planperioden er på strekninger mellom fjordkryssingene. Regjeringen legger i utgangspunktet til grunn at videre planlegging skal ta sikte på ferdigstilling av ferjefri E39 i løpet av en tjueårsperiode.", skriv Arnstad i stortingsmeldinga.
Glade brumotstandarar
Det er sju ferjesamband mellom Trondheim og Kristiansand som skal erstattast.
"Arbeidet med å gjøre E39 ferjefri starter med bygging av Rogfast. Eventuell rekkefølge og trasévalg for de andre fjordkryssingene er ikke avgjort.", heiter det i NTPen.
– Det er eit sunnheitsteikn at regjeringa brukar god tid på å finna den beste traseen. Dei har ikkje late seg pressa av den massive marknadsføringa av monsterbrua og den midtre traseen, som byggjer på lause kalkylar og nokre minuttar i spart reisetid, seier Knut Børgesen, som leiar folkeaksjonen.
– Vi er trygge på at kalkylane for midtre trasé vil visa seg altfor optimistiske, og at dei miljømessige ulempene og omsynet til Sjøforsvaret vil vega så tungt at den midtre traseen fell.
– Då står vi att med indre trasé, som vil gje positive ringverknader for næringslivet i indre Hordaland og dempa vekstsmertene for kystkommunane. Den indre traseen reduserer i tillegg gjennomgangstrafikken gjennom sentrale delar av Bergen, påpeikar Børgesen.
Tekniske og økonomiske utfordringar
Regjeringa ser at det er ei rekkje tekniske og økonomiske utfordringar med å dra i land eit prosjekt med ferjefri fjordkryssing langs heile kysten. I NTPen skriv dei mellom anna:
"Det er teknologiske og økonomiske utfordringer ved å krysse flere av fjordene. På oppdrag fra Samferdselsdepartementet har Statens vegvesen gjennomført et prosjekt om ferjefri E39. Statusrapport for prosjektet ble levert i januar 2013. Endelig rapport ventes i løpet av 2013. Det er bl.a. vurdert hva en ferjefri E39 kan bety for næringsliv og samfunn, og hvilke teknologiske løsninger som kan være aktuelle for å krysse fjordene. I tillegg er gjennomførings- og kontraktstrategier analysert.
Statens vegvesen har beregnet at ferjefri E39 vil redusere reisetiden med rundt 7 timer, fra dagens rundt 20 timer. Trafikantene kan få redusert sine tids- og kjørekostnader med 4–6 mrd. kr per år.
For å realisere bruer med ekstremt lange spennvidder og flytebruer på lange og værutsatte strekninger, er det nødvendig med en betydelig og målrettet forsknings- og utviklingsinnsats som grunnlag for videre teknologiutvikling. Videre må det utvikles et regelverk som grunnlag for utføring av forprosjekt og detaljprosjektering av slike bruer. Et slikt regelverk må omfatte dimensjoneringskriterier, lastforskrifter, prosjekteringsregler, sikkerhetsforskrifter m.m. Dette arbeidet kan pågå parallelt med videre planlegging."