Uvanleg gode forhold i fjellet
Eikedalen har fått 20 cm nysnø til påske, og ventar sol frå torsdag.
Fredag var siste skuledag før påskeferien, søndag kom 15 cm tørr nysnø i Eikedalen og 10 cm i Furedalen på Kvamskogen.
I dag kom nye 5 centimeter med tørr nysnø.
– No er det meldt nedbør og 2-4 varmegradar onsdag, men det gjer ingenting. Vi har over 1 meter med snø, og er vi heldige så kjem noko av nedbøren onsdag som snø øvst i anlegget, seier dagleg leiar i Eikedalen Skisenter, Fredrik Tønjum.
Frå torsdag og ut påskeferien er det meldt opphaldsvêr og under 2 m/s i vindstyrke.
Torsdag til laurdag skal det dessutan bli letskya og sol. Spesielt torsdag og fredag er det behov for solkrem.
– God april kan kompensera for dårleg januar
Tønjum seier han knapt kan hugsa å ha hatt så gode forhold i midten av april før.
– Eg møter fleire som sa dei hadde pakka vekk skia for i år, men no henta dei fram igjen. Vi hadde ein dårleg start på året, men frå midten av februar har vi hatt fine forhold og godt besøk.
I 2019 hadde Eikedalen stengt i påsken. I 2020 var det fantastiske forhold, men pandemien stengte ned det meste, også skiheisane.
– No ligg vi an til å få den beste påsken på mange år, sjølv om påsken er sein. Det kan sjå ut som om ein god april vil kompensera for ein svak januar.
I januar hadde Eikedalen ope berre 9 dagar, og då med redusert mengde heisar. No er dei oppe i 77 opningsdagar.
Stolheisen skal vekk. For godt
Eit nytt skitrekk, Toppheisen, kom på plass i Eikedalen i år, og denne har ifølgje Tønjum fungert bra.
– Gjestane spreier seg fint i anlegget, så det blir lite kø. Og vi kan oftare ha ope opp til toppen av anlegget, når du no kan gå via Tvillingtrekket til både Fjellheisen og Toppheisen.
Stolheisen trengte meir snø for at den kunne setjast i drift. Det blei vurdert å bygga denne om til ein kortare versjon, men det blir likevel ikkje aktuelt.
– Årsaka er at det kjem stadig strengare krav og reglar. I Sør-Europa må alle heisar som er eldre enn 30 år rivast, og Noreg plar ta etter Sør-Europa.
Eikedalen risikerer dermed, om dei bruker rundt 15 millionar på å få dagens Stolheis godkjent igjen, at den må skrotast dagen etter. Ein ny stolheis vil truleg kosta 60-70 millionar.
– Investering av denne storleiken klarer vi ikkje å forsvara med den drifta vi har, så stolheisen blir ikkje erstatta av verken ombygd versjon eller noko nytt.