Regjeringa vil likestilla vannskuter med båt
Frå 1. mai i år kan 400-metersgrensa vera fjerna. Høyringsfrist er i mars.
Frå 2001 til 2013 har det vore totalforbod mot bruk av vannskuter i Noreg, med unntak av at kommunar har kunna opna enkelte område for trening, men ikkje transport til og frå. Os var blant få kommunar som hadde eit slikt område, utanfor Askvik, der brørne Slettebakken og andre aktive utøvarar køyrde.
Dagens regelverk (sjå lovdata.no) blei vedtatt i 2013 og går kort sagt ut på forbodsbelte innanfor 400 meter frå land og 5 knop grense til og frå bunkring innanfor dette beltet.
• Les òg: – Dette hjelper oss ingenting
Vesle julaftan sendte Klima- og miljødepartementet, i tråd med signala frå våren 2016, eit forslag om å oppheva vannskuterforskrifta ut på høyring.
«Regjeringen mener det ikke er behov for å forskjellsbehandle vannscooter og andre fritidsfartøy. Dette skal gi et mer ensartet og brukervennlig regelverk» skriv regjeringa 23. desember 2016.
Høyringsfristen er 23. mars i år.
Om forslaget blir vedtatt blir vannskuter likestilt med båt frå 1. mai 2017.
Kvar kommune kan laga eigne reglar
Klima- og miljødepartementet skriv vidare at bruk av vannskuter kan medføra ulemper for blant anna naturmangfald og friluftsliv.
«Hvorvidt slike ulemper oppstår varierer mellom ulike områder av landet, men også innen ulike områder av en kommune», skriv departementet, og seier dette talar for at kommunane sjølv kan regulera bruken ut frå viktige omsyn og sårbare område.
Kommunar som veit at dei har særskilte utfordringar med bruk av vannskuter kan derfor allereie no førebu lokale retningslinjer.
Analyse og kommentarar
I forkant av høyringsforslaget har regelverket blitt evaluert av Vista analyse med fleire i 2014.
Våren 2015 kom det fagleg anbefaling om oppfølging av analysen frå fleire instansar. Felles for alle er at dei reagerer på 5 knops grensa.
Miljødirektoratet:
I sin tilråding til departementet 20. mars 2015 anbefaler Miljødirektoratet at hovedprinsippene i dagens regelverk videreføres, og at det foreløpig ikke gjøres endringer i reglene om forbudsområder. Direktoratet mener at det av sikkerhetsmessige grunner kan vurderes om fartsbegrensningen på 5 knop for transportkjøring i forbudsområdene kan oppheves og harmoniseres med hva som gjelder for småbåter generelt.
Kystverket:
I brev av 5. mars 2015 mener Kystverket det kan hevdes at bestemmelsene om forbudssoner, isolert sett med hensyn til sikkerheten og fremkommeligheten i farvannet, innebærer en
forskjellsbehandling av vannscooter i forhold til andre fartøy.
Sjøfartsdirektoratet:
Sjøfartsdirektoratet påpeker i sin tilrådning av 2. mars 2015 at når hovedbruken av vannscooter må skje minst 400 meter fra land, vil det flere steder bety at lovlig bruk bare kan skje i områder med bølgehøyde som overgår det fartøyet er konstruert for. Videre uttrykker Sjøfartsdirektoratet bekymring for fartsbegrensningen på 5 knop for vannscootere ved transportkjøring i forbudssonen. Direktoratet mener at det fort vil kunne oppstå farlige situasjoner for både vannscooterføreren og annen trafikk hvis en vannscooter må holde lavere fart i en farled enn det som gjelder øvrig trafikk.