Måler kor sterk brua må bli
E39 Hordfast: I går var tre av fem skreddarsydde bøyar, som skal måla bølgjer, straum og vind, på plass utanfor Øyane og Reksteren.
Planarbeidet med ferjefri E39 held fram for fullt og denne veka blir avansert og skreddarsydd utstyr lagt ut for å måla bølgjer, straum, vind og saltinnhald i Bjørnafjorden.
– Desse er merkt som oppdrettsanlegg, med tilsvarande reglar for ferdsel og fiske i nærleiken.
– Hald avstand, oppmodar ingeniør Stian Moe Johannesen frå prosjektgruppa i Statens vegvesen som jobbar med fjordkryssing.
Bøyane skal i utgangspunktet ligga ute i to år, men denne perioden kan bli utvida med yttarlegare inntil tre år.
Frå New Zealand til Bjørnafjorden
Bøyane stikk fem meter opp og har, i tillegg til overflatemåling, ein sensor hengande i nylontau 50 meter under havskorpa. Bøyane er forankra i 12 tonn tunge betongfylte hjullastardekk.
– Det er dyrt og avansert utstyr. Bøyane er produserte i New Zealand og blei frakta til England med båt og vidare til Eidesvik med lastebil.
Eidesvik sin båt MS Bømmelbas held denne veka på med å plassera ut bøyane. Då Midtsiden var på fjorden i går heldt dei på å plassera ut bøye nummer tre.
Sender data kontinuerleg
Registreringane frå målarane lagrar data lokalt, men sender i tillegg data over nettet til ein server.
– Vi får inn opplysingar kontinuerleg, seier Moe Johannesen.
– Kva data er du mest spent på å få inn?
– Det er fleire faktorar som er interessante. Vi har gjort oss opp nokre meiningar om Bjørnafjorden, no får vi sjå om desse blir verifisert.
– Brua skal uansett byggast for ekstremvêr.