Inngår «sykkelby-avtale» verdt 800.000 kroner
Pengane skal gå til å «bidra til ei raskare gjennomføring av tiltak som aukar framkome for gåande og syklande».
I går delte Hordaland fylkeskommune blant anna ut 629.000 kroner til breibandutbygging i Os og 250.000 kroner til senterutvikling.
Os, og seinare Bjørnafjorden kommune, fekk òg samrøystes inngått tilsvarande «sykkelby-avtale» som Bergen, Stord og Fjell, og får 200.000 kroner i året frå 2019 til 2022.
Opnar for fleire midlar
SVV har oppretta eit sykkelbynettverk for tilsette i kommunar, fylkeskommunar og Statens vegvesen, som er partar i ein sykkelbyavtale. Sykkelbynettverket arrangerer mellom anna temasamlingar og studieturar som er retta mot både fagfolk, planleggarar og beslutningstakarar.
I regional transportplan 2019 - 2029 er eit av tiltaka å vurdere sykkelbyavtale i dei ulike regionsentra i fylket.
– I tillegg vil Os kommune gjennom denne avtalen kunna søka om statlege midlar til utvikling av sykkelsatsinga i Os, seier ordførar Terje Søviknes (Frp).
• Les òg: Deltar i «sykla til jobben»-kampanje (2017)
«Det er eit stort potensial for å auke sykkelbruken i Os kommune, og ved å inngå sykkelbyavtale vert sykkelsatsinga styrka og kommunen vert prioritert ved tildeling av statlege tilskotsmidlar for sykkeltilrettelegging» står det i innstillinga som i går blei samrøystes vedtatt.
Dei nemner samtidig tre hovudmotiv for satsinga:
Klima: Tilrettelegging for auka sykkelbruk har som målsetting å få fleire til å nytte sykkel framfor privatbil. Ei slik utvikling vil ha ein positiv påverknad på klimautslepp frå transportsektoren.
Folkehelse: Auka sykkelbruk bidreg til ein meir aktiv befolkning og gir ein positiv effekt på folkehelsa.
Regional planstrategi: Fylkeskommunen har som langsiktig mål at fylket skal vere meir berekraftig, og legg til rette for ein meir klima- og miljøvenleg utvikling. Å stimulere til auka sykkelbruk vil vere eit steg i riktig retning for å nå målsettingane i Regional planstrategi.
Forpliktande avtale
Ein sykkelbyavtale er forpliktande for partane, og det vert stilt krav til deltakarane om å fokusere særskilt på sykkel i planarbeid og gjennom ulike arrangement og kampanjar.
Kommunen skal jobba vidare med ny sykkelstrategi som skal sikra gjennomføringskraft og forpliktande oppfølging gjennom fast rullering/revisjon.
Sykkelstrategien skal vurderast ut i frå Bjørnefjorden kommune, etter samanslåinga av Os kommune og Fusa kommune i 2020.
• Les òg: Elsykkelsatsing på Nore Neset