– Ikkje aktuelt å vurdera indre trasé på nytt
– Fjordkryssinga i midtre trasé er førebels altfor kostbar, men kan og vil bli realisert, sa Erna før ho reiste frå Os til Stord.
Då statsminister Erna Solberg (H) besøkte Os og Fjellanger Hundeskole søndag, fekk vi òg ein prat om eit anna tema som kan bli aktuelt i årets valkamp; vegbygging og E39 Stord-Bergen med bru frå Tysnes til Os.
I fjor sommar blei det klart at prisen på fjordkryssinga blei langt høgare enn først estimert, og Solberg sa at enklare vegstandard burde vurderast.
– Prisen var altfor høg. Vi skal bygga gode vegar, men nytte må stå i forhold til pris, ikkje minst når vegprosjektet i stor grad skal betalast av brukarane av vegen, seier Solberg til Midtsiden.
– Kor tid kjem indre trasé på banen igjen som alternativ?
– Det vil neppe skje, det trur eg vil vera bomtur.
– Kan det ikkje vera bomtur å bruka mykje meir tid og pengar på noko som kanskje ikkje er realiserbart - at Staten må byrja på nytt om nokre år med å vurdera andre trasear?
– Nei. Stord - Os er realiserbar.
• Les òg: Har kutta kostnadane med 8 millardar (6. juli)
– Prestisje å ikkje snu
Geir-Magne Johnsen Moberg frå Folkeaksjonen mot bru over Bjørnafjorden seier han hadde ønske om å ta ferjeturen frå Halhjem til Sandvikvåg saman med Solberg.
– Eg fekk veta om statsministerbesøket litt seint, elles hadde eg bedt om å få møta ho, og helst tatt ferjeturen saman med ho for å peika på områda som står i fare for å bli øydelagt av brubygging, seier Moberg.
Han ville spurd om noko av det same, kvifor ikkje spandera nokre kroner for parallelt å utgreia indre trasé (bru over Bjørnafjorden er midtre trasé).
– Etter at Erna for fire år sidan garanterte raskaste veg mellom Stord og Bergen trur eg det har gått prestisje i dette, det kan nesten sjå ut som om Høyre har gjeve nokre løfte til næringslivet i Stord og Bergen, løfte som er vanskelege å gå tilbake på.
– Vi ser det same lokalt òg, politikarane kjem ikkje med gode argument, dei har berre bestemt seg.
– Også når det viser seg at Statens vegvesen teiknar landing av brua midt i det finaste turterrenget, der både dagens ordførar og tidlegare ordførar, Bruarøy og Søviknes, tidlegare har sagt at det er uaktuelt å akseptera landing av bru - så synest dei no at det er greit.
Kan årets valresultat skapa forandring?
Geir-Magne trur bru over Bjørnafjorden kan få noko å bety for valkampen til årets Stortingsval, i alle fall lokalt i Os.
– Men Frp og Høyre er ikkje åleine om å ha ønske om å realisera Stord-Bergen med bru frå Reksteren til Øyane, vil Arbeiderpartiet sitja i Oslo og lytta til Folkeaksjonen frå Os?
– Senterpartiet har vore tydelege, dei er også i kraftig oppsving sentralt. I denne saka her trur eg vi kan gløyma å få indre trasé opp igjen som alternativ med mindre det blir regjeringsskifte, og eit sterkt Sp i regjering med Ap kan kanskje gje håp.
• Midtsiden samleside, alle våre saker om: E39 Stord - Bergen