Betre karakterar i grunnskulen
Store forskjellar ut frå foreldre sitt utdanningsnivå - òg i gym.
Sjølv om auka i gjennomsnittleg standpunktkarakter er på berre 0,1, har det likevel ikkje vore ein liknande auke som frå 2018 til 2019, viser nye tal frå Statistisk Sentralbyrå.
Høgast standpunktkarakter finn vi i kroppsøving, kor gjennomsnittleg standpunktkarakter er 4,7.
Lågast snittkarakter finn vi i matematikk, skriv SSB.
Grunna regjeringa si beslutning om å avlyse eksamen i grunnskolen etter koronapandemien, har årets avgangselevar berre standpunktkarakterar på vitnemålet.
Størst forskjell mellom elevgrupper i matematikk
På gjennomsnittleg standpunktkarakter fordelt etter foreldrene sitt utdanningsnivå, kan vi sjå at alle elevgruppene har hatt ein auke i standpunktkaraktar innan engelsk skriftlig, engelsk muntlig, matematikk, norsk hovedmål og norsk sidemål.
I norsk muntlig har det berre vore ein auke blant elevar som har foreldre utan høgare utdanning.
Trass auken i standpunktkarakter innan matematikk, er det framleis store forskjellar mellom elevgruppene i samtlege fag. Mens elever med foreldre som berre har grunnskuleutdanning eller ingen fullført utdanning, har ein gjennomsnittleg standpunktkarakter på 3,0 i matematikk, er tilsvarende standpunktkarakter 4,5 blant elevar med foreldre med universitets- og høgskuleutdanning på meir enn fire år.
Til samanlikning er tilsvarande standpunktkarakterar 4,2 og 5,0 i faget kroppsøving, der skilnaden er minst.